Sluta härmas annars bränner vi!
Kelloggs har kanske hittat den slutliga lösningen på varumärkessnyltning.
I Storbritannien testar företaget med att bränna in Corn Flakes med laser på sina majsflingor.
Tanken är att bränna in logotypen på ett antal flingor i varje Corn Flakes-paket.
I Storbritannien testar företaget med att bränna in Corn Flakes med laser på sina majsflingor.
Loggan bränns in på den enskilda majsflingan med laserljus.
I nuläget vet man att det är möjligt att sätta en logga eller bild på mat och nu ska det undersökas om det går på att göra det på en stor kvantitet.
Om det fungerar ska företaget även använda tekniken på andra varumärken som Frosties, Special K och Crunchy Nut. Anledningen till detta påhitt är att på senare år har flera andra varumärken försökt att kapitalisera på Kelloggs popularitet.
Varje år äts det 128 miljarder tallrikar med Corn Flakes. Gott gott gott :)
Kommentarer
Trackback