Volkswagen gör det

Svenska Volkswagens film ”Pianotrappan” är världens mest spridda virala film någonsin.
Reklamfabriken DDB gjorde på uppdrag av Svenska Volkswagen gjorde om en trappa
på Odenplans tunnelbanestation till ett fungerande piano.
Filmen har i veckan hamnat överst på listan The Viral Video Chart, en lista över världens
mest spridda filmer på nätet.”Pianotrappan” är inte den mest sedda utan förstaplatsen
på listan innebär att filmen är den mest kommenterade och refererade genom tiderna.
Detta är den film som det snackas mest om i sociala medier såsom Facebook, Twitter
och på bloggar, skriver Volkswagen i dagens pressmeddelande.
”Pianotrappan” är en av tre filmer som ingår i DDB:s miljökampanj ”Rolighetsteorin” för
Volkswagen Sverige. Glädje är helt enkelt det bästa sättet att ändra mänskligt beteende.
Se filmerna på rolighetsteorin.se !!
Volkswagen Sverige. Glädje är helt enkelt det bästa sättet att ändra mänskligt beteende.
Se filmerna på rolighetsteorin.se !!
Kommentarer
Trackback