Volkswagen gör det

rolighetsteorin


Svenska Volkswagens film ”Pianotrappan” är världens mest spridda virala film någonsin.

Reklamfabriken DDB gjorde på uppdrag av Svenska Volkswagen gjorde om en trappa

på Odenplans tunnelbanestation till ett fungerande piano.

 

Filmen har i veckan hamnat överst på listan The Viral Video Chart, en lista över världens

mest spridda filmer på nätet.”Pianotrappan” är inte den mest sedda utan förstaplatsen

på listan innebär att filmen är den mest kommenterade och refererade genom tiderna.

Detta är den film som det snackas mest om i sociala medier såsom Facebook, Twitter

och på bloggar, skriver Volkswagen i dagens pressmeddelande.

 

”Pianotrappan” är en av tre filmer som ingår i DDB:s miljökampanj ”Rolighetsteorin” för
Volkswagen Sverige. Glädje är helt enkelt det bästa sättet att ändra mänskligt beteende.

Se filmerna på rolighetsteorin.se !!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0